אדריכלות תוצאות באינטרנט

מה הקשר בין מיתוג עסקי נכון ומכירות לעסק שלך?

מטרתו של תהליך המיתוג העסקי הוא לבנות את העסק שלך כמותג, כלומר כמוצר שיש לו ערך מוסף (ובמקרה הזה, תקווה…).
מהו מותג? המותג הוא מוצר או שירות מוחשי המתלווה אליו ערך מוסף שהוא אינו מוחשי (ערכים, תחושות, הזדהות, שפה ועוד).

מיתוג עיסקי - מה הקשר בין מיתוג עסקי להגדלת המכירות שלך"במפעל אנו מייצרים קוסמטיקה –
בחנויות אנו מוכרים תקווה." (צ'רלס רבסון, מייסד חברת רבלון)

ובמילים אחרות, המיתוג העסקי שלך כולל את האופן בו הלקוח מרגיש כלפי העסק שלך, כלפי המוצרים או השירותים שהוא מציע.

באמצעות תהליך של מיתוג עסקי, העסק בונה לעצמו "אריזה שיווקית" המותאמת לסוג לקוח מוגדר, או למספר סוגי לקוחות שונים. סוד ההצלחה של מיתוג עסקי טוב היא היכולת לזהות ולהבין את קהל היעד, ליצור מכנה משותף, לפנות אליו בצורה נכונה ולהציג את המוצרים ו/או השירותים שהעסק יודע להציע כפתרון לצורך, או לבעיה, שיש ללקוח. בדרך זו הלקוח ידע לזהות את הפתרון, להרגיש שהמותג מבין אותו ולהגיד: "רוצה אני".

בשונה ממיתוג של מוצר ספציפי, מיתוג עסקי של חברה, או עסק הוא בדרך כלל ארוך טווח ונבנה לאורך חודשים אם לא שנים.

הקשר שבין מיתוג עסקי ומכירות

הקשר שבין מיתוג עסקי ומכירות הוא בדרך כלל קשר ישיר, ככל שהמיתוג העסקי של העסק טוב יותר, כך גם השירותים והמוצרים אותם הוא מוכר ייתפסו על ידי הלקוחות כפתרונות טובים ומתאימים יותר. באופן דומה, מיתוג שלילי עלול לגרום לכך שהמוצרים והשירותים ייחשבו לנחותים יחסית, או שלצרכנים עצמם תהיה רתיעה מרכישה אצל העסק. אם ניקח דוגמה אקטואלית יחסית של המחאה החברתית, הרי שחברות שנחשדו בהעלאת מחירים ויחס לא נאות לצרכנים, הוחרמו בלי קשר לאיכות מוצריהם.

למרות שהזיכרון הממוצע של הלקוח (במיוחד הישראלי) הוא קצר מכפי שנדמה, הרי שהיכולת של העסק לספוג רצף של אזכורים שלילים ועקב כך גם ירידה במכירות, תלויה גם בוותק שלו בשוק והאופן שבו אנשי השיווק מטפלים במשבר.

כיצד יוצרים מיתוג עסקי ראשוני?

כדי שעסק יוכל למתג את עצמו באופן הרצוי, עליו לפגוש את קהל היעד שלו. עליו ליצור נוכחות.

איך עושים זאת? לשם כך קיימים אמצעים שונים ותוצרים שיווקיים שונים – זו יכולה להיות נוכחות פיזית באמצעות שילוט או פליירים, נוכחות באמצעי מדיה שונים והנוכחות יכולה להיות גם אינטרנטית באמצעות בניית אתרי אינטרנט ויצירת חשיפה אליהם ברשת.

כדי שהמיתוג עסקי יהיה יעיל וטוב, חשוב שהעסק יצור שפה משלו הפונה לצרכים של הלקוח, לתחושות שלו, המדגישה את הערך המוסף שאותו יקבל הלקוח משימוש במוצר או השירות ואת הסיבה המרכזית בגללה יש לבחור בו ולהעדיף אותו על פני עסקים אחרים.

המסר להיות חד וממוקד: למשל, באתר הבית של חברה מסוימת, רצוי לרשום את היתרונות והמוצרים המרכזיים של החברה, ולא להרחיב בפרטים שאינם רלוונטיים, כמו הביוגרפיה של מקימי החברה (אלו בדרך כלל יופיעו בעמודים המשניים).

שמירה על מומנטום חיובי

למרות שלא מעט בעלי עסקים חוששים מהעידן הנוכחי בו כל אחד יכול להביע את דעתו עליהם או על העסק שלהם, הרי שהעידן "החברתי" מציע גם הזדמנויות רבות לשמירה על מומנטום חיובי. לדוגמה, עסק שמקשיב לצרכנים שלו ומגיב להם באופן מהיר ברשתות חברתיות או אפילו בדואר אלקטרוני, יזכה להערכה שלהם גם אם לא תמיד יוכל להיענות לכל דרישותיהם. מכתבי המלצה משותפים ולקוחות גם הם בעלי השפעה חיובית מאוד, וכיום קל יותר להפיץ אותם מאי פעם דווקא באמצעות הרשת. עם זאת, יש לשים לב שכאשר מציגים אישור או תו תקן מסוים, חשוב לקשר אל המקור ולמסמך הרלוונטי. מתחרים או לקוחות סמויים אוהבים מאוד לעמת את בעל העסק מול העובדות שהוא מציג, ולמרבה הצער, קל מאוד ליפול במלכודות האלו ולאבד את אמון הלקוחות.

שמירה על מומנטום חיובי דורשת לא מעט יכולת ריכוז והיצמדות לפרטים הקטנים, אך כל בעל עסק יכול להעיד שאחת השיטות הטובות ביותר להשיג לקוחות מרוצים הוא באמצעות מוניטין טוב שנצבר במשך שנים.

 

 





אדריכלות תוצאות באינטרנט עזרה בעשר השנים האחרונות ל 500 יזמים וחברות להגדיל את ההכנסות שלהם ב 30% בשנה באמצעות שיווק נכון באינטרנט. מעניין אתכם לשמוע עוד?
מגיעה לכם פגישת ייעוץ ללא התחייבות.

לא תנצלו את זה? השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה!

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון