מיתוג עיסקי
כיצד יוצרים מיתוג עסקי נכון באינטרנט? מה לעשות כדי שהאתר ישיג תוצאות? חברות ועסקים רבים מקיימים חלק ניכר מהפעילות העסקית של המותג שלהם באינטרנט.
"לא מספיק לדעת להיות שם, צריך גם לדעת מה לעשות שם"
(בלייק צ'נדלי, סגן נשיא בפייסבוק, מתוך מדד המותגים 2010)
חברות ועסקים רבים מקיימים חלק ניכר מהפעילות העסקית של המותג שלהם באינטרנט. הם עושים זאת כמקור הכנסות עיקרי, או נוסף, כתוספת לפעילות מסחרית Offline או כמודל עסקי מרכזי, בשוק המקומי, או בשווקים בינלאומיים. אין ספק, כי הפוטנציאל העסקי הטמון במודל של מיתוג עסקי ומערך של ערוצי שיווק באינטרנט הופך להיות משמעותי יותר ויותר עבור כל עסק.
שיווק באינטרנט מהווה זירה שיווקית בינלאומית בעלת גישה ונגישות למסות גדולות של שווקים וקהלי יעד פוטנציאליים, ובהשקעה סבירה יחסית ביחס לתוצאה העסקית האפשרית.
אך כמו בכל תחום, מיתוג עסקי ולאסטרטגיה של שיווק באינטרנט יש יתרונות, יש חסרונות והכי משמעותי, שיווק באינטרנט הוא מדיום חדש, שונה וייחודי שצריך לדעת לעבוד איתו נכון בכדי להפיק ממנו את התועלת המרבית הטמונה בו.
"עוברים מסך" אצל הלקוח…
אז איך יוצרים מיתוג עסקי שיגרום לאינטראקציה עם הלקוח וגורמים לו להיקשר רגשית למותג?
איך יוצרים חוויית קנייה נעימה גם באינטרנט בלי חנות מבושמת וחלון ראווה מעוצב?
איזה מיתוג עסקי יניע טוב יותר את הלקוח לפעולה בכלל, ולקנייה בפרט?
איך מזמינים לאתר את הגולשים הנכונים, הגולשים שהם לקוחות העתיד שלך?
ואיזה מיתוג עסקי, או שיווקי יגרום להם להישאר באתר יותר מ- 10 שניות?
מיתוג עסקי נכון זה לדבר, להקשיב, לחוות וליצור קשר רגשי בין הלקוחות לבין המותג שלך…
זהו אחד האתגרים המשמעותיים העומדים בפניך בנושא שיווק באינטרנט בכל הקשור לתהליך של מיתוג עסקי ובנייה של ערוצי שיווק באינטרנט.
גם בעולם שהוא דיגיטלי, התייחסות נכונה, או התחשבות בנוכחות האנושית (כמו המוכרת בחנות), תאפשר לך לעבור מסך ולגעת באדם שיושב שם ממול. זהו אחד מסודות ההצלחה של האתרים המרוויחים – העתקה נכונה של החוויה האנושית לפעילות האינטרנט של העסק.
סוף מעשה במחשבה תחילה
מה לעשות כדי שאתר אינטרנט ישיג תוצאות?
התשובה היא שאין פתרונות קסם, מיתוג עסקי נכון והצלחה שיווקית הם תוצאה של תהליך מקצועי, לאורך זמן, עם צוות של אנשי מקצוע הבקיאים כל אחד בתחומו. תהליך זה נקרא ניהול מותגים דיגיטלי, והוא כולל :
- תכנון – יצירת קונספט של מיתוג עסקי ושיווקי ובנייה של תוכנית שיווק מפורטת, המבוססת על מחקר שוק, ניתוח התחרות, זיהוי הזדמנויות ופילוח קהלי היעד, וכוללת הגדרה נכונה של מטרות עסקיות וכלכליות.
- ביצוע – מיתוג תוכן, מיתוג חזותי, אפיון אתר, פתרונות טכנולוגיים ותוכנית פעולות וערוצים של שיווק באינטרנט.
- ניהול תוצאות – התייחסות לשיווק מקומי ובינלאומי באינטרנט (לפי שווקים וקהלי מטרה), ניהול המותג, מעקב ובקרה אחרי השגת המטרות שהוגדרו ובאמצעותם ניהול התוצאות של הפעילות העסקית והשיווקית באינטרנט.
מיהו לקוח החלום שלך?
אחד ממפתחות ההצלחה של מיתוג עסקי נכון היא היכולת לזהות מיהו "לקוח החלום" שלך באינטרנט. "לקוח החלום" הוא אותו לקוח (אם לדייק אותו DNA שיווקי של הלקוח) שיש לו צורך מזוהה וברור למוצר, או לשירות שלנו, יש לו הערכה לאיכות ולבידול שלנו ולכן המחיר הוא שיקול פחות משמעותי בתהליך קבלת ההחלטות.
קניתם פעם מרצדס? מותג אופנה, קוסמטיקה, או ריהוט יוקרתי? אכלתם במסעדת גורמה? שתיתם יין ב 1,000 ₪ לבקבוק? עמדתם כל הלילה בתור בכדי שתהיו הראשונים שיש להם אייפון, או אייפד שרק יצא? המחיר לא היה השיקול העיקרי ברכישה של אף אחד מהמוצרים האלה.
מיתוג עסקי נכון, עם ערכים ותועלות הבונים מותג שיווקי המותאם ללקוח מוגדר, יגרום ללקוח להעדיף אותך גם אם המחיר שלך הוא הנמוך ביותר. סוד ההצלחה, כמו שאנחנו מאמינים, טמון בבחירת הלקוחות שלנו מתוך לימוד והבנה של הצרכים וההעדפות שלהם ובנייה של המותג כפתרון האולטימטיבי עבורם – עכשיו הם יכולים להיות "לקוח החלום" שלך.
גם לנו יש "לקוח חלום". בעבור לקוח זה בנינו לאורך השנים סל של מומחים, שירותים ומוצרים המותאמים במדויק לצרכים ולאילוצים שלו. אתם תשפטו האם הצלחנו.
מיתוג עסקי של אדריכלות תוצאות באינטרנט מתמקד בלקוחות שליבת השיווק שלהם מבוססת על יצוא. יצואנים של מוצרים ושירותים וחברות הייטק בתחום החומרה, תוכנה, ידע ושירותים, כולם יפיקו תועלת משמעותית ומדידה מעבודה עם אדריכלות תוצאות באינטרנט.
באמצעות שותפיה העסקיים מספקת אדריכלות תוצאות באינטרנט פתרונות ושירותי שיווק בינלאומי באינטרנט בקרוב ל 100 מדינות בעולם ובשפות המובילות.
חשוב לזכור כי מיתוג עסקי, שיווק באינטרנט או אתר אינטרנט הם אמצעים, הם לא המטרה. המטרה היא תמיד להרוויח יותר …
אז איפה בעולם הייתם רוצים להגדיל את נתח השוק שלכם ?