פתרונות טכנולוגיים
פתרונות טכנולוגיים באינטרנט קיימים בשפע וכיזמים ובעלי עסקים עלינו למצוא את אלה שניתן לרכוש כמוצרי תוכנה מוכנים, ניתן ליישם אותם מיידית לצרכים שלנו
האינטרנט כערוץ שיווק וסביבת עבודה הוא מוצר טכנולוגי.
הוא צריך לשרת אותנו, לא אנחנו אותו…
קל מאוד להיסחף אחרי הריגוש שבטכנולוגיה, אך זוהי היסחפות מיותרת שבדרך כלל מייקרת את המיזם ומאריכה אותו ללא צורך אמיתי.
זוהי ליבת הפעילות של חברות הטכנולוגיה הבונות אתרים. לקוחות צריכים לשעבד את הטכנולוגיה לצרכים העסקיים והשיווקיים שלהם (ולא לשעבד את העסק לטכנולוגיה…), ונוצר פה ניגוד אינטרסים שהלקוח לא תמיד מודע לו ומכאן ההיסחפות ותוצאותיה.
חשוב לדעת, כי פתרונות טכנולוגיים באינטרנט קיימים בשפע, וכיזמים ובעלי עסקים עלינו למצוא את אלה שניתן לרכוש כמוצרי תוכנה מוכנים, הניתנים ליישום מיידי ומתאימים לצרכים שלנו. פיתוח של מוצרים ייחודיים עבורנו הוא מוצא אחרון בלבד, הוא לא המטרה.
כמה מכם בקשו שיפתחו להם מכונת כביסה מאפס, או תוכנת הנהלת חשבונות? כמה מכם באמת יודעים איך עובדת קופה רושמת, טלפון נייד, תוכנת אופיס או מחשב? לכמה מכם זה באמת חשוב ומהווה תנאי חיוני ברכישה של המוצר? אנו מניחים שלרובכם זה לא באמת חשוב.
מה שחשוב באמת הוא שהמוצר יבצע את הפעולה שלשמה הוא נרכש בצורה אמינה, בעקביות לאורך זמן ובמחיר סביר. למה שאתר האינטרנט שלכם יהיה שונה? במה הוא שונה מכל תוכנה אחרת שרכשתם בעבר?
המשאבים השיווקיים שלך לא נועדו למימון רווחים של חברת טכנולוגיה זרה. הם נועדו למימון השיווק של העסק שלך.
תהליך עבודה נכון, המלווה את הלקוח ומסייע בבניית המוצר השיווקי שלו באינטרנט, צריך לקחת שיקולים אלה בחשבון, בהגדרת הפתרונות הטכנולוגיים המתאימים. בתהליך עבודה נכון נעשה אפיון שיווקי של אתר אינטרנט המגדיר למעשה גם את הדרישות מהמוצר הטכנולוגי האמור לתמוך באתר האינטרנט שלנו. האפיון הטכנולוגי צריך להביא את זה לידי לביטוי ולהגדיר גם את המוצר הטכנולוגי המתאים ביותר לצורכי החברה. רק במידה ופתרון כזה לא קיים מן המוכן יש לפנות למסלול פיתוח, וגם אז יש לעשות הבחנה ברורה ומדויקת של אילו רכיבים בדיוק יש לפתח בכדי שאפשר יהיה לגדר את מרכיב הזמן והעלות בצורה היעילה ביותר עבור המיזם.
עדיף לעסק שישקיע את מרבית המשאבים בשיווק האתר, פעולה שתביא לו הכנסות, מאשר במימון חברת טכנולוגיה שאינה בבעלותו.