הפקת סרט תדמית כאמצעי למיתוג העסק « אדריכלות תוצאות באינטרנט

אדריכלות תוצאות באינטרנט

הפקת סרט תדמית כאמצעי למיתוג העסק

מיתוג עסקי מורכב ממכלול של אלמנטים אשר כולם בסופו של דבר עוזרים לייצר תמונה חיובית עבור העסק : מעיצוב לוגו, דרך תכנים ותוצרים שיווקיים שונים, ועד לשיתופי פעולה עם עמותות. לא חסרות דרכים בהן ניתן לשפר ולמצב את המיתוג העסקי, אך יש כאלו שהן יותר וחדשניות מאחרות.

מיתוג עסקיבשנים האחרונות נוסף כלי מיתוגי חדש אשר חברות ועסקים רבים עדיין לא מנצלים את מלוא הפוטנציאל שבו – הפקת סרטוני תדמית. בניגוד לעבר, אז סרטוני תדמית הוגבלו בעיקר לכנסים פנימיים והיה צורך לשאת אותם על גבי DVD או קלטת, היום כל אחד יכול לפתוח ערוץ ביו-טיוב או Vimeo ולהעלות אליו סרטוני תדמית באיכות HD.

אלו סרטוני תדמית קיימים?

סרטון מצגת – מדובר בסרטון הפשוט ביותר להפקה שבמהלכו מתארים את פעילותו של העסק באמצעות תמונות וקריינות. למרות שזהו הסרטון שהכי קל להפיק, הוא עדיין יכול לשמש לחיזוק של מיתוג עסקי עבור עסק בלתי מוכר.

סרטון "דוקו" – סרטון זה מתאר את שגרת העבודה בעסק או בחברה ובמהלכו מראיינים את המנהל או את העובדים. סרטון זה הוא מעט יותר מסובך להפקה כיוון שמצריך בדרך כלל במאי וצלם, אך הוא תורם בצורה ניכרת למיתוג כי הוא מאיר את העסק באור חיובי.

סרטוני טיפים ועצות – אלו סרטונים מתוחכמים יחסית כיוון שהם לא מבליטים את העסק עצמו, אלא את המומחיות של אלו שעובדים בו. לדוגמה, נציגה של חברת קוסמטיקה נותנת טיפים כדי לשמור על עור הפנים ובסוף הסרט מופיע שם החברה או העסק בו היא עובדת בתוספת טלפון או כתובת אתר אינטרנט. המשתמש שצופה בסרטון, לא בהכרח יודע שהוא צופה בסרטון תדמית, ולכן גבוה יותר הסיכוי שהוא ייראה את הסרטון עד הסוף ולא יחשיב אותו כפרסומת.

מיתוג עסקי באמצעות יצירת ערוצים מעוצבים

מעבר להפקת הסרטונים עצמם, מרבית האתרים בסגנון Youtube מאפשרים ליצור עמוד בית מעוצב עם לוגו החברה , פרטי יצירת קשר ואפילו רשימת מנויים שמקבלים התראות בדואר אלקטרוני על סרטים חדשים שהעסק מעלה. חשוב גם לנצל את הכוח של רשת האינטרנט ולקשר אל הערוץ מנכסים אחרים של העסק , כמו דף פייסבוק או אתר אינטרנט עצמאי. אפשר גם לבקש מלקוחות מרוצים לדרג את הסרטונים באופן חיובי וכך להעלות את מספר המופעים שלהם בחיפוש הפנימי של אתרי הסרטונים.

מיתוג שלילי? יש דבר כזה…

לסיום, יש לדעת שכמו שסרטון טוב יכול להעלות את קרנו של העסק, כך סרטון שמצולם באיכות נמוכה יכול להזיק למיתוג העסקי ולמתג את העסק בצורה שלילית (כעסק חובבני, לא מקצועי, שלא נותן לצופה תחושת בטחון שהוא אכן הגיע למקום הנכון). הרבה מאוד בעלי עסקים עושים ניסיונות עם העלאת סרטונים, אך שוכחים להסיר אותם. במידה וגוגל או מנועי חיפוש אחרים מוצאים את הסרטונים האלו ומציגים אותם בחיפוש, הדבר יכול לפגוע בסיכויי הקידום של העסק ברשת , וחבל.