ניהול מותגים וניהול תוצאות באינטרנט
ניהול מותגים של חברה כולל בין היתר בניית תוכנית שיווקית, יצירת קונספט מותגי ואת התוצרים השיווקיים. אנחנו מוכנים ועכשיו יוצאים לדרך …
יישום השיווק בפועל
במסגרת ניהול מותגים בשלב ניהול התוצאות אנחנו למעשה מיישמים את כל תוכניות העבודה שהוגדרו, לפי תוכנית שיווקית, עוקבים ומנהלים את התוצאות העסקיות.
השגרה של ניהול מותגים עם אדריכלות תוצאות באינטרנט כוללת, ניתוח התוצאות של הפעילות העסקית אחת לחודש:
- הפקת דו"חות התקדמות ומעקב
- ניתוח התוצאות לפי תכנון מול ביצוע
- מעקב אחר פעילות ניהול מותגים של המתחרים
- טיוב והתאמה דינאמיים של תכנים, ערוצי שיווק ופעילות השיווק בהתאם לתוצאות בפועל בכדי להבטיח ניהול מותגים יעיל ותוצאתי.
אם שואלים זה ההבדל המהותי והמכריע בין אדריכלות תוצאות באינטרנט לבין ספקים אחרים. כמעט כולם יספקו דוחות התקדמות ומעקב כאלה או אחרים. עם זאת רובם לא יכולים להציג משמעויות עסקיות, או שיווקיות ולהציע חלופות פעולה, מאחר ואין להם את הניסיון העסקי והשיווקי שאדריכלות תוצאות באינטרנט מביאה באמצעות צוות המומחים שלה שמקורו בדיסציפלינות מקצועיות שונות ומגוונות.
הטמעת המותג
בין אם מדובר במיתוג מחדש, או במותג חדש, ניהול מותגים חייב להבטיח בראש ובראשונה את הטמעת המותג בקרב לקוחות המטרה שלכם. זהו תהליך עצמאי ומובנה שלוקח זמן, והוא תנאי ראשוני להצלחה שיווקית. הלקוחות שלכם צריכים להיחשף למותג, להכיר אותו ולזהות אותו, והכי חשוב לדעת לחפש אותו בערוצים השונים. הטמעת המותג במסגרת תהליך ניהול מותגים מיושם דרך ניהול תקשורת שיווקית שוטפת עם הלקוחות שלכם באמצעים ובערוצים שונים.
הפעילות השוטפת של הטמעת המותג במסגרת ניהול מותגים יכולה לכלול גם ספקים נוספים, כמו: יחסי ציבור, משרד פרסום, מפיצים, שותפים עסקיים, תערוכות, ארגון ימי עיון ועוד. הניהול השוטף של שלב ההטמעה במסגרת ניהול מותגים כולל גם את ניהול הספקים הנוספים לצורך מקסום התועלת.
הפעילויות הנוספות בשלב ההטמעה יכולות להיות Online , או Offline ובתנאי שהן נגזרות מהתוכנית השיווקית ומשרתות את המטרות העסקיות שהוגדרו.
ניהול תוצאות
לאחר השלב הראשון בחלק הביצועי, שהוא הטמעת המותג בקרב קהלי המטרה והבטחת יעילות החשיפה השיווקית, או הפרסומית, לוקח אותנו ניהול מותגים לחלק השני של ניהול התוצאות.
שיווק באינטרנט מתחיל למעשה בשורה של החלטות והנחות עבודה שהן תוצאה של לימוד השוק וקהלי המטרה. על בסיס ההחלטות וההנחות האלה, נבנה הרעיון השיווקי, המודל העסקי, המיתוג ותוכנית הפעולה להשגת התוצאות העסקיות שהחברה צריכה. אבל, עד עכשיו הכול קרה על הנייר.
ניהול מותגים קורה כאשר מתחילים לפעול באופן מעשי בשטח, הדברים לא תמיד מתנהלים כמתוכנן, תוכנית פעולה טובה יכולה לקחת בחשבון מספר תסריטי פעולה ואפשרויות להתכונן אליהם. אבל המציאות תמיד חזקה יותר מכל דמיון, או תכנון ולכן תמיד יקרו דברים שלא נלקחו בחשבון, ומה עכשיו?
ממשיכים כמתוכנן? משנים? מפסיקים? אלו שאלות מקצועיות שיכולות להשפיע על התוצאה הסופית המבוקשת בצורה דרמטית.
מאחר וכל מהלך שיווקי מערב זמן, כסף ומשאבי ניהול של החברה, ניהול מותגים לקוי עלול לגרום לבזבוז של אלה במיוחד אם ניהול מותגים נעשה על ידי גורם לא מקצועי, או לא מנוסה מספיק, מה שיגרום נזק לחברה ו"יחליש" אותה ויקטין את סיכוייה להצליח. לכן, אדריכלות תוצאות באינטרנט שמה דגש מיוחד על ניהול מותגים וניהול התוצאות של הקמפיין בזמן אמת.
שירות מעולה, רעיונות יצירתיים, מיתוג מרשים, אתר שימושי ודוחות תקופתיים הם דברים חשובים, אבל אף אחד מהם בפני עצמו וגם לא ביחד יכולים להבטיח את איכות התוצאה הסופית מבחינת העסק, והתוצאה הסופית מבחינת העסק היא עסקית וכלכלית.
ניהול מותגים המבוצע על ידי חברה מקצועית וצוות מומחים מנוסה, כדוגמת אלה של אדריכלות תוצאות באינטרנט יכולה לתת לעסק את התוצאה העסקית והכלכלית הטובה ביותר בנוסף לכל הדברים החשובים האחרים שהזכרנו.
השקעתם זמן וכסף בקמפיין שיווק באינטרנט, תנו לאדריכלות תוצאות באינטרנט להבטיח לכם את התוצאה הסופית.